{A Servant}
Whisper Of My Heart

A servant of Allah SWT




Tweet me


Cuti #3 (Pets)
Tuesday 19 November 2013 • 00:59 • 0 comments



Assalamualaikum and hallo!
Kelmarin cipta sejarah tak update blog wah wah perasan. Aku sibuk dengan tumblr kelmarin! Akhirnya, hajat nak buat tumblr dah dilaksanakan dgn jayanya. Petang kelmarin dulu ada terpikir "eiih nak buat tumblr je rasa" and then malam tuuu, adlino dm kat aku cakap dia buat tumblr and suruh aku buat haha eiip macam tahu-tahu je aku berhajat nak buat kan! So kelmarin satu hari duk edit. First tu peningg then lama-lama tak pening dah. To anyone yang ada tumblr tuu, fllow la aku hehe tk malu betoi .Bagi aku, tumblr ni tempat aku express perasaan aku melalui gambar-gambar yaa gitu. Baru ada sorang follower iaitu alkalinacid! Nama scientific gila hahaha linaa linaa. So this is my tumblr :)

Ok back to the title jeng jeng PETS!! Iyupp, haiwan peliharaan. Aku rasa ada yang tak kena dengan aku nii haha aku pun tak tahu kenapa tiba-tiba je aku ada rasa nak  bela hewan yang furry berwarna putih yang kecik comel comel aaa comelnya!! Apa yang dalam otak korang?! haha ok nevermind. Actually i really adore animals that is furry and white in colour. Putih cam suciii je kan. Aku suka anak kucing yang warna putih um warna lain pun suka kecuali hitam. Gingy pun comel!! huhu Gingy tu kucing farah nabilah. Farah suka upload gambar kucing dia dalam instagram. Macam best je tengok dio dukung kucing tu eee cute. Dekat bio dalam tumblr tu ada satu ayat yang berbunyi "..adore cute and furry animals like bunny,cats and panda.." yeahh tiga tiga comel! Panda pun comel apeee especially time kecik. Bila dah besar kurang comel tapi enak dibuat bantal peluk. And i dont knowwww, tiba-tiba datang "nak mintak papa belikan arnab eyh" wakaka berani la sangat nak mintak! But i want a rabbit sobs sebelum ni memang dah adore tapiii rasa 'adore' tu meningkat bila pada satu pagi niiii! Masa tu otw nak pegi sekolah and time nak keluar dari kwsn rumah aku, nampak sekor anak arnab putih duk senyap je kat tepi tu ya Allah comel gila weh!! Taktahu siapa punya hm nak curi boleh? Ok daripada,

Daripada ketiga-tiga hewan tadi, kenapa aku pilih arnab? urm aku pun tak tahu! Kucing sebab macam dah biasa dah and tak secomel arnab hehe. Kat rumah nenek ada banyak kucing jadiii main-main kat sana pun jadi lah! Sebab tu la aku pilih arnab hiihii sebab nak bela panda? wowh tak akan terjadi sama sekali. Ko ingat senang ke? Mana lah boleh!! And fyi, my only pets that i ever had were ''kura-kura'' yang masih bergelar anak or bayi haha. Kura-kura yang kecik! Aku bela kura-kura time sekolah rendahh dah tak ingat darjah berapa. Tu semua sebab mak saudara aku la. Dia beli berapa ekor tah and disebabkan cuteee, aku and kakak aku ajak pegi beli untuk kitorang so pada hari yang sama gak kitorang dapat wiwi! Kitorang beli 2 or 3 ekor (tak ingat derhh). Yang aku ingat, aku namakan yang aku punya 'Chinggu" and kakak aku punya "Junpyo" bhahaha nampak tak begitu teruk effect Lee Minho tu?? Chinggu bermaksud kawan (perkataan korea). First tu memang la jaga leklok. Suka tengok chinggu berenangg. Tapi lama-kelamaan dah kureng nak jaga hehe mama yang bagi makan. Eee jahatnya aku duluu and masih ingat, chinggu mati lepas aku balik dari sekolah, lembik gila badan dia woi rasa bersalah pulak sobss rindu pulak bila ingat-ingat macam ni. And yaaa aku ingat!!Aku bawak chinggu pegi sekolah!! Ya Allah tak teringat langsung sebelum ni! Darjah 5 i think wakaka lepastu ada yang main-main huhuk. Bawak sekali dengan bekas dia hahaha kenangan~

                 

     

Eeee comel sungguh makhluk ciptaan Allah swt ni! Membuatkan aku nak cekik diri sendiri. Adorable sangat!! Ok tolong doakan supaya papa aku nak beli arnab ye!!!! Tqqqqq mwah byeeeee


0 Comments:

Post a Comment


? ?